Skyltar stärker företagsidentitet

Att fylla kontoret med företagets logotyp på olika vis är ett utmärkt sätt att bygga en stark företagsidentitet internt. Det har Snow  Software  förstått, som nyligen köpte 18 st inomhusskyltar i olika storlekar och färger av Focus. Skyltarna sitter i Snows samtliga (nya) lokaler i Solna, och har tillverkats som fristående bokstäver med 20 – 50 mm djup. De flesta är kromfärgade, men flera är lackerade, i lila, blått, orange eller grönt. Ute på fasaden sitter ytterligare tre skyltar. Dessa är också gjorda som fristående bokstäver, med front i borstat rotfritt stål, och vitlysande sidor som kastar ljus runt bokstäverna, mot den svarta bakgrunden.

Oftast sätts fristående bokstäver direkt på fasaden, eller på en ram (list) som håller samman bokstäverna. I det här fallet gjorde fasaden att det blev mycket bättre med en hel bakgrundsplåt, och det blev därför det alternativ vi tillsammans valde.

P PPP

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*