Branding eller sälj? Välj rätt skyltar i Stockholm

Rätt skyltning kan vara avgörande för företag som vill sticka ut i konkurrensen, stärka sitt varumärke eller sprida specifika budskap om exempelvis specifika kampanjer. Men, beroende på vad man vill uppnå så krävs olika typer av skyltning.

För företag som satsar på merförsäljning och som vill kommunicera olika erbjudanden är det bra att använda skyltar som informerar om den aktuella kampanjen, relaterade produkter eller tjänster. Allt som kan tänkas inspirera kunderna att genomföra fler köp.

Om det huvudsakliga syftet med skyltningen istället är branding så ska skyltarna framförallt förmedla varumärkesstärkande värden. Detta är ett vanligt syfte för exempelvis fasadskyltar.

Det är också möjligt att kombinera olika typer av skyltar i Stockholm så att de tillsammans utvecklar varumärket på olika sätt. Följande skylttyper är exempel på lösningar för verksamheter som vill jobba aktivt med profilering.

Logotypskyltar

En logotyp är mycket mer än bara ett namn. Det är också en symbol för företagets kärnvärden samt affärsidé, och ska i bästa fall leda vidare till positiva associationer och koppla vidare till specifika varor eller tjänster. Logotypskylten kan också ha en orienterande och vägledande funktion.

Det är väl värt att lägga ned mycket tankar och energi på att utforma en passande logotyp, framförallt i de fall som man planerar att aktivt använda sig av logoskyltar. Dessa kan med fördel tillverkas i olika storlek och installeras på olika höjd på fasad eller inomhus.

Digital signage

Vi lever i en modern tid där vi blivit skickligare på att hantera och bolla med många olika intryck på en och samma gång. Som ett led i detta har det nu tagits fram ett större utbud av digitala skyltar där informationen lätt kan varieras med olika kampanjer och ändras efter behov. En dynamisk och livfull typ av skyltning som när den görs på rätt sätt verkligen fångar betraktarens uppmärksamhet och som bidrar till att avsändaren sticker ut i mängden.

LED-skyltar

Skyltar är ett populärt sett att guida kunderna till butiker, hotell, restauranger och köpcentrum, men i takt med att allt fler installerar fasadskyltar så blir det också svårare att sticka ut och fånga betraktarens blick. Numera finns det dock många material och belysningstekniker som gör det möjligt att verkligen skräddarsy nya kreativa uttryck samt LED-skyltar som ”poppar” och som vill ta plats.

Konsultera en skyltleverantör som Focus Neon och få hjälp med skräddarsydda lösningar som bidrar till att just ditt företag sticker ut i mängden. Oavsett om du vill få dina kunder att upptäcka en specifik kampanj eller om du stärka företagets varumärke har de lösningen för just dina behov.